BBC's Nick Robinson appears to poke fun at Harry and Meghan

‘Dumb and dumber’: BBC Radio 4’s Nick Robinson chuckles and appears to poke fun at Harry and Meghan while co-host Justin Webb is in stitches over reports the Sussexes rejected Earl of Dumbarton title for Archie over fears he would be bullied

  • Duke and Duchess of Sussex were reportedly not keen on Early Dumbarton title
  • The Telegraph reports this was because the title contained the word ‘dumb’
  • Nick Robinson and Justin Webb were laughing when reviewing Telegraph story
  • During light-hearted exchange on ‘dumb’ claims, Mr Robinson said: ‘Dumb and dumber’  
  • Meghan Markle made claim about Archie not being made a prince to Oprah 

BBC star Nick Robinson today jokingly appeared to refer to Harry and Meghan as ‘dumb and dumber’ on air while discussing claims the Sussexes didn’t want their son to be named the Earl of Dumbarton.

Fellow Today programme host Justin Webb also laughed out loud when discussing The Daily Telegraph’s story claiming the couple did not want their eldest son to use the title because it contained the word ‘dumb’. 

Listeners also enjoyed the funny moment that came weeks after Harry and Meghan declared war on the BBC over their claims that they failed to consult the Queen about using her nickname ‘Lilibet’ for their new daughter, with the couple’s lawyers calling it ‘false and defamatory’.

This morning Mr Robinson appeared to poke fun at the couple during Today’s paper review. 

A laughing Justin Webb said: ‘The Daily Telegraph is claiming that Prince Harry and Meghan turned down the title of Earl of Dumbarton for their son Archie because it contained the word dumb. A spokesman for the couple declined to comment’.

Co-host Nick Robinson then laughed and said: ‘Dumb and dumber’ before moving on to the next story. It is not clear what he meant by the phrase.  But it is being widely used on social media by critics of the couple who have seen the story. 

BBC star Nick Robinson today jokingly referred to Harry and Meghan as ‘dumb and dumber’ on air and co-host Justin Webb got the giggles over claims they did not want their eldest son to use the title Earl of Dumbarton because it contained the word ‘dumb’

Prince Harry and Meghan Markle did not want to use the Earl of Dumbarton title for their son Archie because it contained the word ‘dumb’, it has been reported

The Duke and Duchess of Sussex are said to have not been keen on the title because they feared the young royal might be mocked, the Telegraph reports.  

The history behind the title ‘The Earl of Dumbarton’ 

The Earl of Dumbarton is a historic Scottish title which has been extinct for more than 250 years.

It was first created in the reign of Charles II in the 1670s and given to professional soldier George Douglas

It was first created in the reign of Charles II in the 1670s and given to professional soldier George Douglas, who was also made Lord of Ettrick at the same time.

Despite being born in Scotland, most likely in Douglas Castle, Lanarkshire, to the Marquess of Douglas, George, a catholic, spent much of his time in the service of French king Louis XIV.

When James II ascended to the English and Scottish throne he was a trusted servant – even following him to exile in France after the Glorious Revolution.

Following the death of their only son, the unmarried second Earl, both of Douglas’ titles became extinct in January 1749. 

The second creation of the title was in 2018, when Prince Harry was made the Earl of Dumbarton and Baron Kilkeel on his wedding day to Meghan Markle. 

Harry and Meghan were given the titles of Duke and Duchess of Sussex, Earl and Countess of Dumbarton and Baron and Baroness Kilkeel by the Queen on their wedding day. 

However, they have rarely used the two other titles, with the couple instead going by the Duke and Duchess of Sussex.  

Sources meanwhile have reportedly told the Telegraph that the couple were not keen on using the Earl of Dumbarton – a title of Scottish nobility – for Archie because it began with the word ‘dumb’ and they were ‘worried about how that might look’.

Another insider reportedly told the paper: ‘It wasn’t just Meghan who pointed out the potential pitfalls, it also bothered Harry.’ 

Earlier this month the couple launched an unprecedented legal attack on the BBC after the corporation claimed the couple did not ask the Queen if they could name their daughter Lilibet.

In an extraordinary escalation of their war on the UK media, Harry and Meghan instructed lawyers to contest comments from the BBC’s ‘palace source’.

The couple said it was ‘false and defamatory’ to suggest the monarch had ‘never been asked’ if they could use her nickname and said the claim should not be repeated.

The BBC, although not commenting publicly, appeared to be standing by its story, which was still up on its website and the segment ran in most of its main news bulletins.

It is not clear whether the couple intend to take the matter to court, as they have done twice previously in cases against the media. 

Buckingham Palace has refused to comment, but is notably not denying the BBC’s story that Her Majesty ‘was never asked’ about the couple appropriating her pet name.

One well-placed insider told the Daily Mail that the couple’s decision to use Lilibet was ‘a classic example of their conviction that everything they do is right but deliberately misconstrued by the forces out to get them – and yet totally tone-deaf to the realities of the situation’.

The row was triggered on Radio 4’s Today programme, when royal correspondent Jonny Dymond said he had been told by a ‘palace source’ that the Queen had not been asked by the couple about naming their daughter Lilibet.

In a report, which was backed up by a longer story on the BBC’s website, he said the source strongly disputed reports that Harry and Meghan had spoken to the Queen before the birth.

Mr Dymond said his ‘good palace source’ was ‘absolutely adamant’ the Queen had ‘never’ been consulted. But his report also highlighted the fact that a ‘source close to the Sussexes’ had told the BBC directly that Harry had spoken to the Queen ‘before the birth’ and ‘would have mentioned the name’. 

The aide behind the Palace leak to the BBC is unknown, though it is thought to be a senior official. It’s also unclear if the Queen was aware of the comment, though it is considered almost unprecedented for the monarch not to sign off on quotes from senior officials, even if they are anonymous briefings.  

The Duke and Duchess of Sussex are said to have not been keen on the title because they feared the young royal might be mocked, the Telegraph reports 

The Queen, who bestows titles, yesterday met with Prime Minister Boris Johnson face to face for the first time in more than 15 months

Prince Charles DIDN’T axe Prince Harry’s cash: Duke of Sussex said he was ‘cut off’ financially after leaving royal life… but Prince of Wales spent ‘substantial sum’ on him from £4.4m set aside for both sons, accounts show 

Prince Charles bankrolled the Duke and Duchess of Sussex by a ‘substantial sum’ in the months following Megxit, despite Harry claiming his family ‘literally cut me off financially’.

Royal accounts made public for the first time yesterday show that the future king continued to fund Harry and Meghan until the summer of last year from a £4.4million Clarence House pot used to support his two sons and their families.

This contradicts Harry’s remarks when he told Oprah Winfrey that he stopped getting financial support from his family in the ‘first quarter’ of last year. He even claimed he and his wife were reduced to living off what ‘my mother had left me’.

What is clear from the independently audited accounts is that Harry and Meghan were still listed as receiving money from Charles’s Duchy of Cornwall income, despite quitting the monarchy at the end of March last year.

A senior Clarence House spokesman said: ‘As we’ll all remember, in January 2020 when the duke and duchess announced that they were going to move away from the working Royal Family, the duke said that they would work towards becoming financially independent. The Prince of Wales allocated a substantial sum to support them with this transition. That funding ceased in the summer of last year. The couple are now financially independent.’

The spokesman added: ‘I betray no confidence when I say they’ve been very successful in becoming financially independent.’ And when quizzed on the discrepancy in Harry’s remarks, the spokesman said: ‘I wouldn’t acknowledge that they are dramatically different. All I can tell you are the facts.’

Prince Harry, 36, is said to have not wanted to give his children titles anyway. Instead it is believed he wants to follow in the footsteps of his aunt, Princess Anne, who did not give titles to son Peter and daughter Zara.   

Meanwhile, the Telegraph also reported how sources close to the Sussexes claim the couple ‘never raised an issue’ about Archie, two, not being made a prince.

It comes after reports in the Mail on Sunday suggested that Prince Charles had told Meghan and Harry that Archie would not be made a prince when he becomes king, as he plans to slim-down the number of ‘front-line’ royals. 

The issue was raised during their jaw-dropping interview with Oprah Winfrey earlier this year, when Meghan claimed Archie had been blocked from a royal title – and could no longer get taxpayer funded security.

Meghan told the US chat show host: ‘They didn’t want him to be a prince or princess, not knowing what the gender would be, which would be different from protocol, and (said) that he wasn’t going to receive security.

She added: ‘In those months when I was pregnant we have in tandem the conversation of, you won’t be given security, not gonna be given a title and also concerns and conversations about how dark his skin might be when he’s born.’ 

However, the sources are said to have told the Telegraph that the couple had ‘never raised an issue’ about the titles, or lack off, until the interview.

It comes as the Mail on Sunday earlier this week claimed that Prince Charles had made it clear that Harry and Meghan’s son will have no place among frontline Royals as he plans a slimmed-down Monarchy after he becomes King.

The Prince of Wales is said to have initially intended to include Harry and Meghan in his slimmed-down Monarchy, but the plan is said to have changed when the pair moved to America.

A grandchild of the sovereign has long had the right to be a Prince, but Charles is determined to limit the number of key Royals, believing the public does not wish to pay for an ever-expanding Monarchy.

According to the Mail on Sunday, Charles told the Sussexes that he will change key legal documents to ensure that Archie cannot get the title he would once have inherited by right, according to a source close to the couple. 

The move is said to have incensed the Sussexes and is thought to have prompted the series of bitter accusations the couple have levelled at Charles and the Royal Family from across the Atlantic.

However, it was later reported by the Sun that the decision for the couple to do their interview with Oprah came within 24 hours of Harry’s military titles being removed in February’s final Megxit deal.  

It comes as a royal expert today claimed that Meghan and Harry’s decision to buy a ‘Lili Diana’ website almost a week before their daughter’s birth and ‘Lilibet Diana’ on the day she arrived indicates they had ‘already made up their minds’ on the name before speaking to the Queen.

The issue of titles was raised during their jaw-dropping interview with Oprah Winfrey earlier this year, when Meghan claimed Archie had been blocked from a royal title – and could no longer get taxpayer funded security

Charles has told the Sussexes that he will change key legal documents to ensure that Archie cannot get the title he would once have inherited by right

Four days before Lili was born in California the domain was registered on May 31 followed by on June 4 – the day Archie’s younger sister entered the world.

‘Lilibet’ was first used by the then Princess Elizabeth when she was unable to pronounce her own name and was used affectionately by her grandfather George V and later her husband Philip until he died in April. 

Following claims by the BBC that the Queen had not been consulted, Harry and Meghan’s lawyers said it was ‘false and defamatory’ to suggest they did not discuss using the name with Her Majesty.

Royal author Phil Dampier told MailOnline: ‘The fact they registered it before the name was announced tends to indicate that they had made up their minds and probably only told the Queen once they’d decided on it.

‘When they issued a statement it said Harry had rung the Queen before anyone else and discussed the name with her. That may well be right but that’s not the same as asking permission days or even weeks beforehand. I think the Queen might have been caught off guard and probably didn’t object to it because she doesn’t want to upset Harry any further’.

He added: ‘But from what I hear the Palace has not denied the BBC story which claimed Harry didn’t ask permission before announcing the name.’

Evening Standard Royal Editor Robert Jobson suggested that the couple may have undermined their legal threat against the BBC, tweeting today that their lawyers could now be ‘without a paddle’.

The public announcement of Lilibet Diana’s arrival came two days later. Harry insists he spoke to his grandmother about the name ‘in advance of the announcement’ but has not been specific on when that exactly was only to say: ‘His grandmother was the first family member he called’.

A spokesman for the couple told The Telegraph: ‘As is often customary with public figures, a significant number of domains of any potential names that were considered were purchased… to protect against the exploitation of the name once it was later chosen and shared.’

The statement suggests that had Her Majesty refused to allow them to use Lilibet they would have gone for another name amongst the ‘significant’ number of domains they bought before the birth.

MailOnline had contacted representatives of the Sussexes for comment. 

Source: Read Full Article